torsdag 26 juni 2008

Sista veckan i Sandlådan

Så var nästan det här äventyret till ända. Även om det känns vemodigt att lämna alla (jag vet att jag kommer vara sentimental på söndag - sista dagen i skolan), men jag längtar verkligen hem. Jag har inte tyckt om Saudi, och visst, efteråt kommer det vara en "underbar upplevelse" men inte så länge det varade.

Jag tror att alla i familen har blivit smått "arabifierade", dock vissa mer än andra. Jag borde tillägga att ca 98% av alla Saudier är tokiga i fotboll och röker vattenpipa. Igår kväll gick jag ner och vad hittar jag? - Pappa (som sällan tittar på fotoll såvida det inte är en viktig match för Sverige) och vad gör han? Jo. Han tittar på fotboll Tyskland/Turkiet och röker "hubbly-bubbly" (slang för vattenpipa). Det var en syn jag aldrig trodde jag skulle se.

Det börjar bli varmt på riktigt nu. Det var 48 grader C för ett par dagar sedan, idag är det ca 46. Det är inte ens lite skönt ute just nu.

Inga kommentarer: